zaterdag 23 juli 2011

With love from holland.....

In het voorjaar was ik met mijn lieve moedertje (81 jaar jong) in Panorama Tulpland. Alles wat je maar over de tulpenbollen kunt bedenken kon je hier ervaren. Er was een prachtig panorama schilderij te zien van een stukje van de bollen met daarop nog de "blauw tram". Nostalgie ten top en alsof dat nog niet genoeg was ook een hele leuke polygoon film over het ontstaan, het kweken en hoe de distrubutie ooit was geweest. Ik kan mij alleen van vroeger herinneren dat wij s'avond na het eten in de oude benz stapten, en dan gingen rijden met mijn vader en moeder om de prachtige tulpenvelden te kunnen zien. Een geweldige belevenis uit mijn kinderjaren waar ik nog met veel plezier aan terugdenk. Toen mijn lieve vadertje die gek was op bloemen, tuinen en natuurlijk vissen op een veel te jonge leeftijd overleed, heb ik met mijn mamsie die traditie nu al zo'n 20 jaar voortgezet. Vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs had gehaald en over een eigen tuut beschikte, gaan we zeker 2x per jaar op pad om dit mooie tripje te maken. Heerlijk op pad met zijn twee en natuurlijk ons hondje achterin de auto. Even een kopje koffie drinken en wat lekkers eten, en door de jaren heen natuurlijk ook even naar de Keukenhof. Mijn moedertje kan er geen genoeg van krijgen, die zou er wel 3 x per week naar toe kunnen. Heerlijk toch.... Bij het Panorama viel mijn oog op de stapels oude bollenkisten. Meteen was ik er aan verknocht en de ideetjes doemden al op in mijn stylisten hoofd. We hebben ze opgehangen in het trapgat naar de bovenverdieping. Ik heb ze aangekleed met leuke dingen zoals hartjes, visjes en twee fotolijstjes aan een lint. Leuk een glazen waxinelichthoudertje eronder en klaar was mijn dierbare herinnering aan een geweldige dag. Moet er wel bij vertellen dat we nog 3x terug zijn geweest naar het Panorama, want toen ze goed en wel bij mij in huis hingen wilde iedereen die binnenkwam ook van die kistjes. Ik ben er zelf ook heel blij mee, ze zijn stoer en passen helemaal in ons mooie landelijke huis, wat wil een mens nog meer..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten